till min älskade

Orden, tankarna, känslorna, de tar aldrig slut. Jag gråter, av lycka över att jag har dig. Jag gråter, av sorg över att inte ha dig här. Sedan dag ett har det bara vart du, ett officiellt år snart, bara du och jag. Guldparet, som har allt. Som älskar varandra vilkorslöst. Bästavänner, själsfränder. Jag är inte dum, jag vet vilka former kärlek kan vidta.
Jag vet vad folk säger till så gott som främlingar. Men jag fyller fjorton år, jag vet att du är min första riktiga kärlek. Jag vet vad kärlek är. För mig, är du perfekt, det spelar ingen roll vad andra tycker, jag bryr mig inte. Det du inte har behöver jag inte. Många dagar tillsammans, många stunder, minnen och skratt. Bråk, skrik, slag och tårar. Vi har igenom mycket, ingenting kan skrämma mig. För vad som än händer, vet jag att det förblir du och jag. Självsäkert tänker jag på oss, vi klarar allting som kommer. Du är mitt allt gubben, jag vet inte vad jag skulle göra utan dig. Du förlåter, försöker, älskar. Med dig är ingenting falskt, pinsamt eller jobbigt. Jag ser det glasklart.
Vi är ett av de få par som hittar rätt första gången. Till döden skiljer oss åt August.

Kommentarer
Postat av: August

Aw, du är världens bästa. Som du sa; tills döden skiljer oss åt.

Jag tror på en framtid med dig. Vissa behöver leta efter sin själsfrände i hela sitt liv. Men det behövde inte jag, vi hittade varandra.

Jag älskar dig.

2010-02-27 @ 09:30:47
URL: http://afferens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0